“Jangan Jawab Macam Budak Tak Sekolah !” Menteri PH terkedu kena paku!

Sejak tumbangnya kerajaan BN yang dibina selama 60 tahun akhirnya PH mengambil alih Malaysia dengan kerjasama beberapa parti politik DAP, PKR,BERSATU dan lain-lain.

Namun belum sampai setahun memerintah pelbagai isu berbangkit disuarakan antaranya isu berkaitan umat islam di Malaysia. Seorang Menteri daripada wakil PAS membidas menteri PH hinggakan beliau terdiam

ANTARA KOMEN NETIZEN MELIHAT VIDEO INI

Ahmad Albab parlimen kali ni menampakkan pemimpin pembangkang lebih jauh berkualiti berbanding pemimpin kerajaan.

Nur Hidayah Almi Sape yg kata kenapa kelantan xlaksanakan sepenuhnya menutup aurat di kelantan? Memg dah buat.. tp maklumlah bukan semua org ni dgr cakap,, .. bila kita up benda ni di peringkat tertinggi.. barulah ada satu polisi yg mengetatkan lagi isu aurat dlm kalangam org Islam.. ingat.. ORANG ISLAM SAHAJA.. Bila isu agama, mesti kaitkan dgn kenapa kelantan itu ini.. Islam ni ada kat Kelantan sahajakah? Yg sedih bila org atas nama Islam sendiri yg persoalkan benda ni.. adoi.. bahaya betul bila islam hanya pada IC..

Salbiey Salleh Klu menjolok mata jgn pandang…hbis tu ms pramugari buat demo keselamatan kt depan…klu x pandang kang kata x bg perhatian plk…apa pny jawapan daaa mr. Menteri oiiii….

Nur Hidayah Almi Polisi ciptaan manusia, boleh diubah.. Hukum menutup aurat suruhan Allah, tidak boleh diubah kerana sudah ditetapkan dalam Islam.. Jadi, kita nak lawan Tuhan ke manusia?

Mgkin salah perempuan Islam tu juga yg memohon menjadi pramugari pada awalnya kerana dia sudah sedia maklum polisi syarikat tersebut.. malaysia ramai melayu Islam jd ini adalah peluang pekerjaan. mereka pun perlu mencari rezeki nak menampung kehidupan.. jd bos syarikat kena ada kesedaran juga apabila yg memohon ramai dlm klgn melayu Islam.. kalau tak nak benda ni jd isu, awal2 lagilah jgn terima pekerja melayu Islam…Biasalah setiap penganut agama ada yg jahil, ada yg terlalu berlebihan sampai hukum itu ini.. keduanya tidak dibolehkan dalam Islam.. kerana Islam mengajar umatnya berSEDERHANA dengan mengikut syariat yg telah ditetapkan..Jika perlu diubah, maka ubahlah perlahan lahan kerana Allah tahu sikap manusia ni susah nak menerima perubahan drastik.. dalam video tu sendiri YB memohon untuk berpakaian sopan seperti syarikat penerbangan luar negara yg memakai seluar panjang padahal diorang bukan Islam..Kalau ubah kpd lebih sopan, ada ke pihak yg menanggung kerugian yg sgt besar…? Duit boleh dicari tp keberkatan, keredhaan Allah nak cari kat mana? Islam ni dia bukan dunia je, tapi utk kehidupan selepas mati juga..

Mgkin mereka yang Islam boleh buka minda sikit,, isu menutup aurat adalah isu besar sbb Allah yang suruh..
Yang bukan Islam pula jgn terlebih over nak hentam sana sini sbb isu ni tak ganggu korang punya agama pun..

Sekadar pandangan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *