Ibu Hidapi Penyakit Stroke Di Buang Seperti “SAMPAH” Oleh Anak2nya Buat Ramai SEBAK !!!

Ibu Hidapi Penyakit Stroke Di Buang Seperti “SAMPAH” Oleh Anak2nya Buat Ramai SEBAK !!!

Seorang ibu boleh menanggung dan membesarkan 12 anak-anaknya, tetapi 12 anak belum tentu anak2 boleh menjaga seorang ibu, pendapat tersebut memang benar adanya.

Mungkin bukan sekali dua kali kita mengetahui kasus di mana seorang anak lebih memilih menyerahkan orang tua  ke rumah orang tua. Alasannya suka memberi masalah, mulai dari sibuk kerja hingga ingin hidup tenang dengan keluarganya.

Lantas, pernahkah seorang anak membayangkan mereka apbila berada seperti  di ibu yang dibuang? Realita tersebut memang nggak bisa dibantah, kerana di zaman ini begitu jarang anak yang boleh memberi sumbangan tenaga pada ibu sendiri. Baru-baru ini, sebuah post viral di Facebook juga menunjukkan betapa malangnya nasib seorang ibu yang dicampakkan anaknya.

Postingan tersebut pertama dibagikan oleh seorang netizen bernama Zian Sye, melalui akaun Facebook peribadinya, ia menunjukkan foto seorang wanita yang mengenakan baju hitam berehat di atas sebuah tilam. Sementara tubuhnya dilapisi oleh selimput motif bunga-bunga berwarna merah. Ada pula sebotol air mineral yang diletakkan di samping si ibu. Diketahui jika si ibu tersebut memang lumpuh, diduga kerana penyakit stroke yang dideritanya

Sengaja Dibuang

Saat membagikan statusnya, Zian Sye juga menyebutkan lokasi di mana foto tersebut diambil aitu Sukabumi. Menurut info yang ia terima, si ibu memang sengaja dibuang oleh seseorang. Belum tau siapa sebenarnya orang yang bertanggung jawab atas pembuangan wanita malang tersebut, namun melalui status tersebut Zian Sye berharap boleh menemukan seseorang yang mengenal si ibu. Dalam foto memilukan itu, terdapat juga beberapa orang saksi yang mengelilingi si ibu. Diduga mereka sekelompok warga yang pertama kali menemukan si ibu.

Sumber : boombastis

Kredit

Ditemani seekor kucing

Beberapa saat setelah ditemukan, belum ada yang berani menolong si ibu. Namun menurut keterangan pemilik akaun, masyarakat masih menunggu pihak berkuasa untuk hadir ke lokasi. Kadang2, binatang lagi punyai  jauh lebih punya naluri daripada manusia. Terbukti, masih ada anak yang sanggup meninggalkan ibu yang tengah sakit di pinggir jalan. Sementara satu mahkluk yang terus menemani si ibu ialah seekor kucing. Seperti kisah dalam sinetron, kucing hitam tersebut sama sekali tidak meninggalkan si ibu yang terbaring tak berdaya.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *